روانشناسی و علوم تربیتی بررسي رابطه بين روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقيت

بررسي روش شاگرد محور,علوم انسانی+ بررسي رابطه بين روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقيت

تحقیق و پروژه رشته روانشناسی و علوم تربیتی، بخشی از مقدمه: نظام هاي آموزشي و فعاليتهاي حاكم بر آن،‌ با توجه به پيشرفت جوامع،‌ همواره دستخوش تغيير و تحول است و تحول آموزشي، خود معلول تحول اجتماعي و تحول علوم و تكنولوژي است زيرا در يك جامعه ساده،‌ نيازها ساده و روش ارضاي نيازها نيز ساده است. در …. دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی تعداد مشاهده: 2689 مشاهده فرمت فایل دانلودی:.doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 165 حجم فایل:713 کیلوبایت

دریافت

بررسي رابطه بين روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقيت+ دریافت پرسرعت

بخشی از مقدمه:نظام هاي آموزشي و فعاليتهاي حاكم بر آن،‌ با توجه به پيشرفت جوامع،‌ همواره دستخوش تغيير و تحول است و تحول آموزشي، خود معلول تحول اجتماعي و تحول علوم و تكنولوژي است زيرا در يك جامعه ساده،‌ نيازها ساده و روش ارضاي نيازها نيز ساده است.در چنين جوامعي دايره‌ي آموختنيها گاهي آنچنان محدودند كه هر كسي مي‌تواند ادعا كند و بگويد: «هر آنچه آموختني است فرا گرفتم.» ولي در جوامع پيچيده و پيشرفته، سرعت تحول نظامهاي آموزشي آنچنان سريع است كه هر چند سال يكبار، در ساختار نظام آموزشي دگرگوني كلي ايجاد مي‌شود،‌ و اين تحول به حدي است كه گاهي كساني سخن از جامعه بي‌مدرسه به ميان مي‌آورند. بهترين دليل در دنياي امروز، با توجه به پيشرفت سريع علوم وتكنولوژي، نه مي‌توان به تمام دانش موجود دست يافت، و نه مي‌توان هر متخصصي را با هر خصوصيتي به كار تدريس و معلمي وا داشت. …..فهرست مطالب:فصل اول: کلیاتمقدمه     موضوع تحقيق     فايده، هدف و اهميت تحقيق     فرضيه تحقيق     تعريف اصطلاحات     تعريف عملياتي     فصل دوم: پيشينه تحقيق     تاريخچه تعليم و تربيت     تعليم و تربيت در جوامع بدوي     سنت آفريقايي در تعليم و تربيت     پيدايش مدارس     رابطه‌ي يك جانبه‌ي استاد و شاگرد     سنت آسيايي در تعليم و تربيت     تعليم و تربيت اسلامي     ظهور عصر جديد     انقلاب صنعتي     در آستانه‌ي عصر حاضر     اوضاع كنوني     شيوه تدريس در گذشته     ماهيت روش تدريس     عوامل موثر تدريس     1- ويژگي‌هاي شخصيتي و علمي معلم     الف) تاثير شخصيت و رفتار معلم بر فرآيند تدريس     ب) تاثير شخصيت علمي معلم بر فرآيند تدريس     2- ويژگي‌هاي شاگردان و تاثير آن بر فرايند تدريس     3- تاثير برنامه و ساخت نظام آموزشي ، بر فرآيند تدريس     4- تاثير فضا و تجهيزات آموزشي بر فرايند تدريس     روشهاي مختلف تدريس     انواع روشهاي سنتي تدريس     روش حفظ و تكرار     روش سخنراني     مراحل اجراي روش سخنراني     مرحله‌ي اول : آمادگي براي سخنراني     مرحله‌ي دوم :مقدمه سخنراني     مرحله‌ي سوم: متن و محتواي سخنراني     مرحله‌ي چهارم: جمع‌بندي و نتيجه‌گيري     روش پرسش و پاسخ     روش پرسش و پاسخ بر سه اصل متكي است     روش نمايشي     مراحل اجراي روش نمايشي     روش ايفاي نقش     مراحل اجراي روش ايفاي نقش     روش گردش علمي     روش بحث گروهي     روش آزمايشي     روشهاي تدريس جديد     روشهاي آموزش انفرادي     آموزش برنامه‌اي (PI)     آموزش به وسيله كامپيوتر ( CAI)    آموزش انفراي تجويز شده (IPI)    آموزش انفرادي هدايت شده ( IGE)    بخش دوم:تاريخچه‌ي خلاقيت     نوآوري در يونان باستان     خلاقيت در قرن نوزدهم     خلاقيت در قرن بيستم     ابعاد خلاقيت     نيازهاي افراد خلاق     1- نياز به كنجكاوي     2- نياز به رقابت ودرگيري بامسايل و مشكلات     3- مسئوليت‌ پذيري     4- نياز به صداقت و جستجوي حقيقت     5- نياز به تفاوت و استقلال     نقش معلمان در باروري خلاقيت     نقش معلم در بارور كردن خلاقيت دانش‌آموزان به 2 مرحله تقسيم مي‌شود     الف- چگونگي تدريس به روش مشكل‌گشايي     ب- تفكر خلاق     نقش معلم در ايجاد جو مطمئن ودلگرم كننده در كلاس     نقش مدرسه در توسعه خلاقيت دانش آموزان     راهبردهايي در پرورش خلاقيت     عوامل موثردر خلاقيت     الف- نقش اطلاعات در خلاقيت     ب- انگيزش و خلاقيت     پ- خلاقيت وميزان قبولي از خود     ت- رابطه محيط اجتماعي و خلاقيت     نتيجه     روشهاي پرورش خلاقيت     1- تجربه براي ايده جويي سوخت مي‌سازد     2- بازيهاي فكري- حل معما و جدول     3- سرگرميها و هنرهاي زيبا     4- خلاقيت با مطالعه پيشرفت ميكند     5- نويسندگي به عنوان يك تمرين خلاقيت     6- تمرين درحل مسائل     عواملي كه مانع خلاقيت مي‌شوند    1- عادات پيشين مانع حل مسائل‌اند     2- دلسرد كردن خود به عنوان يك عامل بازدارنده     3- كم رويي مانع خلق ايده‌هاست     4- تشويق، ايده‌يابيرا پرورش ميدهد     5- نزديكان بهترين تشويقاند     فصل سوم: روش تحقيق     1) موضوع تحقيق     2) جامعه تحقيق     3) نمونه تحقيق     4) چگونگي نمونه‌برداري     5) توضيح درباره نمونه‌ها     6) ابزارتحقيق     7) روش اجراي تحقيق     8) ابزار تحقيق     9) تحليل آماري     فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته هاجداول آماري     تجزيه و تحليلهاي آماري     محاسبات آماري توصيفي     نتايج     تفسير     فصل پنجم: بحث و نتیجه گیریخلاصه     انواع روش تدريس     روشهاي سنتي تدريس     روشهاي جديد تدريس     روش تدريس شاگرد محور     روش تدريس معلم محور     مشكلات و محدوديتها    پيشنهادات     فهرست منابع فارسي     فهرست مجلات و نشريات فهرست پايان نامه     فهرست منابع خارجي     ضمائم         پرسشنامه محقق (‌جهت سنجش- روش تدريس )     پرسشنامه خلاقيت   پرداخت و دریافت فایل برچسب ها: بررسي روش شاگرد محور رابطه بين روش شاگرد محور و رشد شاگرد محوری و پرورش خلاقيت مزایای طرح شاگرد محوری خلاقیت در شاگرد محوری رابطه خلاقیت و شاگرد محوری پروژه شاگرد محوری ویژگی شاگرد محوری در خلاقیت
  • تعمیرات و سرویس منوال سرویس منوال و (boardview) بردویو K501LX 2.0 fz
  • سرویس منوال و (boardview) بردویو K501LX 2.0 fz:شماتیک و boardview لپ تاپ در واقع توسط مهندیسن شرکت ها طراحی می شود که کار را برای تعمیرکاران آسان نمایند از این رو تعمیرکاران موبایل نیز برای بهبود کیفت کار خود و مسیر یابی دقیق روی نقشه نیازمند شماتیک موبایل می باشند .
  • تربیت بدنی بررسی رابطه میان درگیری نقش(ابهام نقش، پذیرش نقش و رضایت نقش) با انسجام تیمی و رضایت ورزشکاران تیم ه
  • بررسی رابطه میان درگیری نقش(ابهام نقش، پذیرش نقش و رضایت نقش) با انسجام تیمی و رضایت ورزشکاران تیم های فوتسال شرکت کننده در مسابقات شهرداری مشهد (تابستان1395)
  • کامپیوتر و IT جزوه ریاضیات مهندسی رشته مهندسی کامپیوتر
  • کتاب های خلاصه منابع رشته مهندسی کامپیوترگرایش هوش مصنوعی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست با پاسخنامه تشریحی برای کنکوریها با فرمت پی دی اف می باشد که در408 صفحه تهیه شده است.
  • مدیریت تحقیق مدیریت اسناد
  • دانلود تحقیق مدیریت اسناد:ثبت املاك و اسناد كه موضوع قانون ثبت است مانند هر قانون ديگر از قبيل قانون مدني و كيفري و غيره براي خود هدفي دارد كه يكي از اهداف عمده و اساسي ثبت املاك حفظ مالكيت مالكين و ذوي الحقوق نسبت به آنهاست تا از تجاوز و تعدي ديگران در امان بماند و مالكيت افراد از امنيت برخوردار با
  • تعمیرات و سرویس منوال سرویس منوال و (boardview) بردویو Dell Latitude 5290 DDM60 LA-F391P R10-0920
  • سرویس منوال و (boardview) بردویو Dell Latitude 5290 DDM60 LA-F391P R10-0920:برای تعمیرات لپ تاپ تعمیرکاران از دو نوع شماتیک و boardview تعمیراتی استفاده می نمایند که boardview تصویری از برد را نشان داده و مسیر تست شده را برای کاربران فراهم می سازد ولی شماتیک مسیر کامل برد را فراخوانی مینمایند و
  • تعمیرات و سرویس منوال سرویس منوال و شماتیک Dell Studio 1555 Quanta FM9
  • سرویس منوال و شماتیک Dell Studio 1555 Quanta FM9 ؛ برای تعمیرات لپ تاپ تعمیرکاران از دو نوع شماتیک و boardview تعمیراتی استفاده می نمایند که boardview تصویری از برد را نشان داده و مسیر تست شده را برای کاربران فراهم می سازد ولی شماتیک مسیر کامل برد را فراخوانی مینمایند و از این رو تعمیرکاران نیاز

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.